fredag 18 januari 2008

Och så var det med det köpstoppet...

Jag stiger av tunnelbanan vid Ropsten, ser mig nästan om, som om jag ska göra något förbjudet, och det ska jag ju: jag är på väg till Myrorna, trots mina fina föresatser om att köpstoppet ska inkludera böcker. Då ringer Fästmannen:

"Var är du?"
"I Ropsten."
"Vad gör du där??"
"Myrorna..."
"Men du skulle ju ha köpstopp?"
"Ja, men böcker räknas inte..."

Och jag skäms men så vandrar jag mellan hyllorna och plockar och till sist måste jag ta en korg. Där ligger sedan:

Extremely Loud and Incredibly Close av Jonathan Safran Foer
Skuggan över stenbänken av Maria Gripe
Jag går bara ut en stund av Isobel Hadley-Kamptz
Catch 22 av Joseph Heller
Fear of Flying av Erica Jong
De i utkanten älskande av Johanna Nilsson
Nu heter jag Nirak av Peter Pohl
Två delar av På spaning efter den tid som flytt av Proust
Hudens tid av Anja Snellman
The Secret History av Donna Tartt
Två av Märta Tikkanen

Och en stor del av dem har jag redan läst.

1 kommentar:

Bokbabbel sa...

Bra val tycker jag, många av böckerna har jag läst och tyckt om!