måndag 3 mars 2014

Bokslut februari 2014

Året fortsatte med vabruari och det var vab som i vård av barn, inte vård av blogg. Därtill en massa annat stök och resultatet blev vad som känns som en förlorad månad. Jag läste inte så mycket och jag bloggade ännu mindre - några Tematrio, några recensioner, that's it. Jag hoppas att mars innebär mer energi och engagemang men så här i ottan en måndagmorgon när jag dödstrött stirrar in i datorskärmen efter att ha halvsovit i stället för att läsa på pendeltåget - ja, då tvivlar jag rejält.

Jag läste dessutom lite knepigt för statistiken - en Novellixfyra får räknas som en utläst bok i stället för fyra och praktiskt nog var det bara kvinnliga författare, och så har jag läst en barnbok som får räknas med (det jag läser med och för barnen räknar jag inte men den här läste jag tyst för mig själv och den hade mer än 100 sidor). Nåväl. Fem utlästa böcker blev det med det här sättet att räkna och av dem var

samtliga skrivna på svenska
två skrivna av en man (två, då borde det vara män men det är ju en och samma man som skrivit båda)
ingen e-bok (för första månaden på vad som känns som mycket länge)
ingen lånad på biblioteket (men jag lånade och läste 30 böcker med barnen)
en barnbok
en ännu inte utgiven

Jag köpte inte en enda bok men i januari vann jag en Novellix hos Marcusbiblioteket och den landade i min brevlåda i februari (det blev Johnny Panic och drömbibeln av Sylvia Plath) och så fick jag Per Schlingmanns Stå aldrig still! så bokbeståndet utökades ändå.

Inga kommentarer: