lördag 5 oktober 2013

Oxfordresan, dag 5

Den femte och sista dagen skulle bussen från Abingdon till Heathrow gå klockan 13.00 så det var inte så mycket tid att göra saker på. Jag och ett par andra avverkade i alla fall de välgörenhetsbutiker vi missat eller inte hunnit med tidigare. Min packning var redan överfull men jag fick låna lite plats i en annan resväska - vilket egentligen inte gav mig något utrymme för påfyllning men övermodigt köpte jag ändå en fascinator - och fyra böcker: The Forgotten Garden av Kate Morton (nu tror jag att jag äger alla hennes romaner), The Girls av Lori Lansen, Strange Meeting av Susan Hill och Before I Go to Sleep av S. J. Watson. Om jag inte missminner mig har alla fyra lästs och rekommenderats av Helena Dahlgren.

Bokkvartett på sällskapets minsta resväska - som alltså inte alls räckte till.

Inga kommentarer: