lördag 9 september 2017

Månadsbokslut augusti 2017

Jag brukar skriva om månadens läsning innan vi hunnit rapportera månadens bokslut på jobbet men så icke den här månaden. Augusti flög iväg, till större delen semester men en ganska otillfredsställande sådan. Det blev en vilsen sommar, en vacklande, ansträngande, tärande och återgången till vardagen kräver mycket den också. Jag bloggade i princip inte alls, recenserade bara ett par böcker på dagensbok.com, även om jag läste en hel del med mina mått mätt. Och så avslutade jag månaden med en sen ankomst till releasefesten för Helena Dahlgrens roman Orkidépojken, en bok jag fick chansen att läsa på ett mycket tidigt stadium och ha åsikter om.

Jag läste ut åtta böcker och av dem var

två skrivna av män
två på engelska
en översatt till svenska från annat språk än engelska
två deckare
en barnbok
en ungdoms/YA-bok
en biografisk roman
en omläsning
två lånade på biblioteket
två recensionsexemplar från förlag

Inga kommentarer: