torsdag 5 oktober 2017

Årets nobelpristagare

Det är bokslut och kaos. Såpass att efter att jag tänkt att nu är det en timme kvar är allt vad gäller nobelpriset borta - tills min läsande kollega får ett sms från sin man. Jaså, Kazuo Ishiguro, honom har jag ju läst två böcker av. Men är det inte lite för... lättviktigt? "Duh" säger kollegan "förra året var det DYLAN!" Jag försöker dra mig till minnes vad jag egentligen tyckte om Återstoden av dagen och Never Let Me Go men minns mest en känsla av... emotionellt fluff och att slutet på den senare var en besvikelse - i och för sig hade jag extremt höga förväntningar.

Men då är det ju bra att ha ett eget recensionsarkiv att gå tillbaka till och här kan man läsa vad jag faktiskt skrev om Never Let Me Go för nästan tio år sedan.

Inga kommentarer: