tisdag 2 juli 2013

Bokslut: juni 2013

Juni var en månad då jag halkade ned i deckarträsket ganska rejält (att jag kallar det deckarträsket är för att det periodvis blir lite för mycket deckare för mig, att det är det jag tar till när jag inte orkar tänka lite mer vare sig när jag läser eller på vad jag vill läsa, samtidigt uppskattar jag bra deckare så det är egentligen lite fel med det där "träsket"). Annars känns det som en bra läsmånad med mina mått mätt med sju utlästa böcker. Bloggandet gick bra i början men sedan utökades återigen högen av orecenserade böcker - jag har uppenbara disciplinproblem på den fronten. Och så läste jag e-böcker! Flera stycken! Det hade jag aldrig trott. Av de sju utlästa böckerna var

Två på engelska
Tre lånade på biblioteket
Tre och en halv e-böcker (en av dem påbörjade jag som pappersbok och avslutade som e-bok)
Tre skrivna av män (eller två + två halva)
Tre deckare
Två omläsningar
En skriven för ett halvt sekel sedan

Den bästa var The bell Jar av Sylvia Plath, som jag läste om för fjärde(?) gången men Eldvittnet av Lars Kepler och Borta för alltid av Harlan Coben var också riktigt bra. Marionetternas döttrar av Maria Ernestam var tyvärr en liten besvikelse.

Inga kommentarer: