fredag 1 juli 2016

Månadsbokslut juni 2016

På kontoret är det stökigt. Det är halvårsbokslut och på min lilla avdelning är hälften sjukskrivna på hel- eller deltid och överlämningar till och från konsulter pågår. Arbetsuppgifterna är som bollar som ska fångas i något spel - egna, andras, vem tar vilken?

Vart tog juni vägen, egentligen? Terminsslutshetsen, den jag inte riktigt minns från min egen barndom men nu är mitt uppe i, en trasig diskmaskin och allmän röra därhemma gjorde månaden splittrad men jag följde min Prousttidplan och läste dessutom tredje delen av Elena Ferrantes Neapelkvartett - och nu vill jag inget annat än läsa vidare i detta verk, som är så mycket mer än vad jag trodde och vågade hoppas.

Bloggandet var det dåligt med, som vanligt, men jag jag recenserade lika många böcker som jag läste, och så tog jag mig i alla fall ut på galej i form av releasefest för Helena Dahlgrens 100 hemskaste.

Jag läste ut fyra böcker och av dem var

en skriven av en man
en på engelska
en översatt till svenska
två fackböcker
en recensionsexemplar från förlag

Inga kommentarer: