fredag 2 oktober 2015

Månadsbokslut september 2015

Knappt tre fjärdedelar av septembers lästid ägnade jag åt Karl Ove Knausgårds Min kamp 6 men jag hann faktiskt läsa ett par andra böcker, om än lättlästa och korta sådana. Jag har heller inte läst något på engelska sedan alldeles i början av juli. Bloggandet gick skapligt men det var nog mest tack vare att jag drog igång en bokomslagsutmaning på Instagram: #dagensbokomslag, där jag visade upp olika favoritbokomslag och andra visade såväl gamla favoriter som det de läste just nu. Däremot knåpade jag bara ihop tre bokrecensioner (och en operarecension).

Av de fem utlästa böckerna var

en skriven av en man
tre skrivna på svenska
två översatta till svenska
två fackböcker
en omläsning
två lånade på biblioteket
två recensionsexemplar

Inga kommentarer: