måndag 23 maj 2016

En volatil läsupplevelse

Idag skriver jag om Joel Bladhs Bygg en förmögenhet - Fixa familjens ekonomidagensbok.com. Författaren är inte ekonom utan boken är resultatet av en egen omställning av familjens ekonomi.

Till en början höll jag på att bli galen av det klämkäcka och hurtfriska, upprepandet av att alla (som har en inkomst) kan bli rika, beskrivningen av det vanliga konsumtionslivet som jag inte alls kände igen mig i för egen del, född Spara som jag är och uppvuxen med citat som "det är inte de stora inkomsterna man blir rik av utan de små utgifterna". När han dessutom skrev om "inkomster och utgifter i balansräkningen", ja, då ville ekonomen inte läsa vidare men gjorde det i alla fall och tur var väl det, för i grunden delar jag och Joel Bladh synen på privatekonomiska beslut.

Här finns recensionen.

Inga kommentarer: