torsdag 29 maj 2008

Något närmare flytt

Om en månad - förmodligen - går det stora flyttlasset ut till villan i Förorten. Dessförinnan ska allt packas ned och ihop och bävan är tillbaka. Det kändes som ofantliga mängder inför visningen men det är ju så mycket mer än så kvar. Och böckerna är ju det där ständiga orosmomentet - hur många kassar och kartonger kommer att gå åt? De närmaste veckorna kommer jag att ställa mig själv frågan varför jag äger så många böcker ett otal gånger. Likaså huruvida jag måste skaffa fler, eller måste behålla alla.

Hur gör ni som verkligen har många böcker (jag tror att vi har knappt tvåtusen volymer, vilket känns futtigt i alla sammanhang utom detta) när ni flyttar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Packar ner alla i bra halvhöga flyttkartonger, som IKEA tyvärr slutat sälja, slår dövörat till när flytthjälpen klagar och förtränger upplevelsen tills nästa gång :)

(har flyttat rätt ofta de senaste åren, vilket har lett till en dramatisk minskning av mitt bokbestånd)

Anonym sa...

Här är en till som älskar böcker - men som ogillar för mycket grejor.

Jag har rensat i omgångar bland mina böcker, gett bort, sålt till antikvariat etc.

Nu har jag ca 15 böcker kvar som jag vill behålla.

Köper jag eller får någon ny bok skickar jag den vidare med bookcrossing så fler kan glädjas åt dem. www.bookcrossing.com

Sa Who