fredag 1 april 2016

Månadsbokslut mars 2016

Att läsa Proust tar tid, lästid och annan tid, känns det som, läsenergi och annan energi. Jag följer min Prousttidplan men med allt annat läs- och bloggrelaterat är det värre. Jag är för trött, för less. Kanske är det så enkelt som att när min dirigent plötsligt blev sjukskriven och repetitionerna inställda förlorade jag mer av fotfästet än vad jag hade väntat mig, tagit höjd för, varit beredd på. Det är så få saker som gör mig glad, så få saker som ger mig energi och när en av dem försvann - ja, då förlorade jag mycket. Men han mår bättre nu och jag hoppas att april - enligt T. S. Eliot "the cruellest month" - ska visa mig en vänligare sida.

Jag läste ut fyra böcker och av dem var

en översatt till svenska från engelska
en översatt till svenska från engelska
en skriven av en man
en omläsning
en deckare/thriller
två recensionsexemplar från förlag

Inga kommentarer: