lördag 3 augusti 2013

Bokslut juli 2013

Juli var en splittrad läsmånad, som det lätt kan bli när jag har semester. Jag läser snarare mer när jag arbetar än när jag är ledig och framför allt blir lästiden uppstyckad på ett annat sätt. Två böcker  var jag faktiskt tvungen att ta paus ifrån. Och bloggandet ska vi inte tala om... Den backlogg jag nu har på oomskrivna böcker börjar kännas oöverstiglig. Jag läste trots allt ut sju böcker och av dessa var

två skrivna av män
två på engelska
en översatt till svenska
tre omläsningar
två lånade på biblioteket
två e-böcker

Eftersom jag läste om två gamla favoriter (Evelyn Spöke och Min syster Sophie) är det lite svårt att skriva vilka jag tyckte bäst om; somliga titlar vinner alltid, men utöver dem tyckte jag mycket om The Secret Keeper av Kate Morton och Feberflickan av Elisabeth Östnäs.

Inga kommentarer: