söndag 15 december 2013

Årets julkort

När jag var i Oxford i slutet av september kändes det snarast som slutet av sommaren men som tur var hade de ändå fått fram julkorten i Bodleian Libraries' shop. Jag stod väldigt länge och valde mellan några stycken som alla avbildade bokomslag, eftersom jag är så förtjust i bilderna de har från en samling barn- och ungdomsböcker från åren kring förra sekelskiftet. Eftersom jag inte skickar julkort till så många tyckte jag att det räckte med en förpackning men nu undrar jag varför jag inte skaffade även till nästa år och nästa.

Ja, de såg ut som öppnade böcker.
Hade det inte varit för det fåniga bandet hade det här varit min självklara favorit.
Väldigt många omslag gör det lite plottrigt.
Bara ryggar.
Hmmmm, den här hittade jag på hemsidan men minns faktiskt inte alls.

Vilken tror ni att jag valde till sist?

1 kommentar:

Marcus sa...

Jag tror de högst upp!