måndag 4 augusti 2014

Bokslut juli 2014

I juli tog jag semester. Semester från arbetet, semester från bloggen, semester från läsandet. Nej, det sista är tack och lov en lögn men det andra gav och ger mig dåligt samvete på det där lätt förlamande sättet. Varje dag utan ett blogginlägg gör det en liten aning svårare att skriva ett och nu börjar det kännas oöverstigligt. Dessutom är det så länge sedan jag läste en del av böckerna jag vill skriva om att jag snart måste repetitionsläsa dem. Nåväl, själva läsandet var OK med vad som kändes som ovanligt många deckare, även om det bara var tre stycken. Sju utlästa böcker blev det och av dessa var

två på engelska
två skrivna av män
två översatta till svenska
tre deckare
tre med mycket självbiografiskt innehåll
två lånade på biblioteket
två e-böcker

Inga kommentarer: