fredag 26 december 2014

Min enda julklappsbok i år

I år fick jag en enda bok i julklapp. En enda. Markus Zusaks Boktjuven låg i ett paket från min svärmor. Men då jag redan har läst den plockade hon upp boken hon hade tänkt läsa på hemvägen: Marina av Carlos Ruiz Zafon. Jag gillade hans Vindens skugga och Ängelns lek men känner vissa farhågor inför den här - det är en tidigare bok som kanske översatts efter att de senare blivit succéer. Jag hoppas dock att jag har fel.


Å andra sidan köpte jag en julklappsbok till mig själv när jag var och handlade julklappar: Vendela Fredricssons Diktafon. Jag var väldigt förtjust i hennes Sapfos tvillingar när jag läste den för några år sedan.


En lite bokrelaterad julklapp fick jag i och för sig också - Charles Dickens A Christmas Carol som teater, framförd på engelska och fylld av engelska julsånger - christmas carols.

Inga kommentarer: