fredag 17 juni 2016

Världens hemskaste bästa releaseparty


Igår var det dags för releasepartyt för 100 hemskaste och på ungefär samma sätt som boken på bilden ovan trängs med sina kompisar/idoler/förebilder fick jag trängas med Helena Dahlgrens kompisar på MELT. Röda sammetsgardiner och kristallglas, chokladtryffel och chips, bokbloggarmaffia och branschfolk, släkt, vänner, böcker och en dragqueen.

Det var väldigt roligt att få vara med och fira och gratulera och få ett utlopp för den där känslan av ÄNTLIGEN! som det här väcker hos mig, eftersom jag så länge tyckt att Helena skriver så väldigt bra och Marcus bilder är så vackra, stämningsfulla och fascinerande. Och jag är helt säker på att jag fick de finaste dedikationerna i min bok.

Långt efter den satta sluttidpunkten var jag tvungen att gå hem men de som var kvar en stund till fick i alla fall vara med om ljuständning och tyst minut för offren i Orlando och det känns så väldigt rätt och så väldigt fel - och det är ju så, att hur hemsk skräcken än blir är det alltid verkligheten som är värst. Alltid.

Eftersom Helena är så produktiv dröjer det väl inte länge innan det är dags för nästa releasefest men frågan är hur den ska kunna toppa den här.

(Jag tog ungefär fem bilder under kvällen men det finns massor på Instagram #100hemskaste.)

Inga kommentarer: