onsdag 16 januari 2013

Årets första bokköp

Igår var jag ute på sovpromenad med det ena av mina två sjuka barn och hade turen att gå förbi Kupan. Raskt in och botanisera på bokavdelningen med följande resultat:

The Distant Hours av Kate Morton - jag antar att jag läst om den hos Dark Places-Helena.

Fear the Worst av Linwood Barclay - jag vet inte om just den nämnts men ett flertal andra av hans böcker har ovanstående Helena och flera med henne skrivit entusiastiskt om.

Castor odlar av Lars Klinting - mina barn gillar Castor och Frippe och även om vi har just den här sedan tidigare var det ett ex. som skulle kunna bli en present.

Charlie Cook's Favourite Book av Julia Donaldson och Axel Scheffler - Herr Pinnemans äventyr av samma författar/illustratörduo är en av mina barns favoriter, liksom flera av deras andra böcker. Kruxet är att den här är på engelska och jag är inte helt säker på att jag kan spontanimprovisera en rimmad översättning men ändå kunde jag inte låta bli.

Fyra böcker för 25 kr är inte så illa.

Inga kommentarer: