måndag 14 januari 2013

Ingen riktig bokbloggare

Idag firar den här bloggen sin femårsdag men jag är ju inte någon riktig bokbloggare, vilket blir mycket tydligt när man följer andra bokbloggare på Twitter. Men vad är det som verkligen gör att jag inte passar in? Jo, här har jag en lista över tio områden där jag brister.

1. Senast jag läste mer än hundra böcker på ett år var 2008 och då klarade jag det inte med någon större marginal.

2. Jag är allergisk mot katter.

3. Jag köper väldigt lite nya böcker med bokbloggarmått mätt.

4. Jag är inte så mycket för olika typer av utmaningar.

5. Jag skriver aldrig OMG! (Jo, nu!)

6. Jag använder inte ordet "pepp" heller.

7. Jag ägnar ytterst lite tid åt att scanna av framtida bokutgivning.

8. Jag dricker inte vin.

9. Min första tanke när det gäller något bok- eller läsrelaterat är aldrig att jag ska blogga om det.

10. Jag heter inte (heller) Johanna.

Inga kommentarer: