fredag 4 januari 2013

Årsbokslut 2012 - årets...

Årets tekniska landvinning 1: Sagas bibliotek finns på Twitter - @Sagasbibliotek.

Årets tekniska landvinning 2: Jag läste i alla fall ett antal sidor e-bok (på min telefon). Är inte helt begeistrad men inser att det kan vara praktiskt.

Årets framgång: Jag har skapat mig två inte bara medberoende utan för egen maskin bokberoende små bokmalar som vill till biblioteket. Jämt! (Förtydligande: barnen är inte skapade i år, det är deras danande till bokmalar som nått en tillfredsställande nivå. Hur den ska bibehållas genom åren är en öppen fråga.)

Årets misslyckande 1: Mitt (nästan) underjordiska bibliotek ser fortfarande ut som hej kom och hjälp mig.

Årets misslyckande 2: Trots att jag hade sex veckor på mig lyckades jag inte läsa ut Uwe Tellkamps Tornet.

Årets överdos: Böckerna om Thursday Next av Jasper Fforde vräkte jag i mig lite för tätt.

Årets tegelsten: Skulle ha blivit Tornet men nu blev det inte så.

Årets milstolpe: Bloggens 500:e inlägg publicerades.

Årets bästa blogginlägg (hos andra): Fiktiviteter-Helenas om Till vildingarnas land och Helena Dahlgrens om Katrin Zytomierskas LCHF-bok.

Årets bästa nya bloggbekantskapvän: Marcusbiblioteket.

Årets utlottnings/tävlingsvinster i bloggvärlden: Som Zlatan fast bättre av Niclas Christoffer hos Bokhora, Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg hos Bokgläntan och Slutplädering av Nadezjda Tolokonnikova hos Marcusbiblioteket.

Årets mest kommenterade blogg för min del: Också Marcusbiblioteket.

Inga kommentarer: