måndag 2 september 2013

Bokslut augusti 2013

Mina bokslutsinlägg blir allt gnälligare, tyvärr. Det är kanske dags för mig att höststäda mitt läsbeteende när det ser ut så här gång på gång, även om augusti ligger i särklass. Bara fyra utlästa böcker och då kan jag inte skylla på att någon av dem var extremt tjock eller komplicerad på något sätt. (Samtidigt blir jag trött på detta kvantitets- och antaltänkande men oftast är det så att läser jag få böcker har jag inte heller fått ut så mycket av min läsning.) Det jag i stället skyller på är semester med social samvaro följt av arbetsstart och en stor fest jag varit general för. Så. Bättring anbefalles. Av de fyra var

tre skrivna av kvinnor
en på engelska
en omläsning
två lånade på biblioteket
två e-böcker

Jag tyckte att När duvorna försvann av Sofi Oksanen var väldigt bra, även om den gäckade mig en smula och Kris har aldrig varit någon Boyefavorit för mig, även om den inte är dålig, så i och med att de var "ytterligheterna" borde jag i alla fall inte klaga på kvaliteten.

Inga kommentarer: