måndag 5 januari 2015

Årets första biblioteksbesök


Årets första biblioteksbesök resulterade i en liten trave ungdomsböcker på engelska, eller kanske YA eller crossover - de stod i alla fall i närheten av varandra på PUNKTMedis. Elizabeth Hands Illyria lånade jag efter att Helena Dahlgren återigen tipsat mig om den när jag skrivit om min längtan efter nästa bok om Cass Neary och när även Radiant Days av samma författare fanns inne var det klart att den fick följa med hem. Den andra boken jag bestämt redan innan var Hollow City av Ransom Riggs. Därtill blev det John Greens The Fault in our Stars, även om jag är lite orolig för att den inte alls ska vara så bra som så många andra tyckt. På det här sättet hoppas jag förbättra statistiken över böcker lästa på engelska i år och så skjuter jag upp läsningen av de där lite tyngre titlarna ett tag till. faktum är, att det här är nog precis vad jag behöver under de allra tyngsta jobbveckorna på hela året.

För övrigt diskuterade jag Nyckeln och de övriga Cirkeln-böckerna med en kollega idag och vi var överens om att vi hade tyckt att de var ännu bättre om vi själva varit lite yngre.

Medborgarplatsens bibliotek var mitt hemmabibliotek när jag startade den här bloggen för knappt sju år sedan men nu är det länge sedan jag var där. Varje gång slås jag ändå av att de brukar ha så mycket som jag vill läsa att det är väldigt synd att jag inte bor lika nära längre.

Inga kommentarer: