onsdag 14 januari 2015

Sju år

Idag fyller den här bloggen sju år. Det blir ingen pompa och ståt, inga utlottningar eller fyrverkerier, bara ett konstaterande. Plötsligt började jag fundera - vilket datum var det nu igen, det kanske var den fjortonde januari och så var det alltså.

Ibland går det bättre och ibland sämre, ibland är dess tillvaro synnerligen tynande och ibland bättre än då men på sistone har det varit mer av det dåliga, om man säger så. Jag läser böcker men jag orkar inte riktigt skriva om dem och just nu längtar jag mest efter att mitt yrkesmässiga bokslut ska vara över så att jag kan få lite lugn och ro, eller åtminstone inte den ständiga känslan av en kniv mot strupen.

Kanske blir det mer bloggande på andra sidan, kanske inte, kanske är det precis det jag skulle behöva om motvikt men för ögonblicket får det vara nog så här.

Inga kommentarer: