måndag 5 januari 2015

Inga nyårslöften

Det blir inga läs- eller bloggmässiga nyårslöften för år 2015, inga förannonserade bokutmaningar heller. Visserligen hoppas jag att jag ska hinna läsa fler böcker och orka skriva fler blogginlägg men det är något jag hoppas och inte något jag lovar. Naturligtvis finns det också böcker jag tänkt läsa under året men samma sak där - jag hoppas men lovar inte.

Bland de tänkta finns sista delen av Knausgårds Min kamp och en omläsning av Marcel Prousts På spaning efter den tid som flytt med målsättningen att inte bara läsa om utan läsa vidare de delar jag aldrig nått fram till. Och om jag lyckas med det blir det nog väldigt mycket lättsmält för övrigt.

Och så planerar jag fortfarande att få ordning på det där så kallade biblioteket jag har, även känt som ett kaosrum. Jag brukar hävda att det är en visualisering av mitt svårgenomträngliga och synnerligen stökiga och skräpiga undermedvetna men det är faktiskt smått olidligt att ha det så både på in- och utsidan. Alltså: ett nytt försök att styra upp det yttre under våren.

Inga kommentarer: