tisdag 25 december 2012

Julklappsböcker - fådda

Förra året var något av ett rekord för mig i antalet julklappsböcker men visst kändes det lite snopet när jag i år landade på enochenhalv: Himmel i hav av Lotta Olsson till mig och Mo Yans Ximen Nao och hans sju liv till mig och min man.

Barnen, däremot, fick en rejäl trave:
Plommon till alla barn, svenska dikter illustrerade av Lena Andersson
Miranda Mus - en räddare i nöden av Heather Sinclair Buchanan
Malla handlar av Eva Eriksson
Malvin i den vilda naturen av Kari Grossmann
Vem ska trösta Knyttet? av Tove Jansson
Ellens ABC av Catarina Kruusval
Sagan om den lilla farbrorn av Barbro Lindgren och Eva Eriksson
Älskade lilla gris av Ulf Nilsson och Eva Eriksson
När Findus var liten och försvann av Sven Nordqvist
Petter och hans 4 getter av Einar Norelius
Jojje hjälper av Annika Thore och Maria Nilsson Thore
Petras prick av Maria Nilsson Thore
Tyrre den förskräcklige av Hans Wilhelm
Emmas dagis av Gunilla Wolde

Inga kommentarer: