fredag 18 juli 2008

Önskas: läsutmaning

Bokhora skriver om läsutmaningar och Mattias vill bli utmanad av sina bloggläsare för att gå utanför sina vanliga upptrampade stigar på bokfronten.

Fräck som jag är stjäl jag hans utmaning: ge mig tips på böcker ni inte tror att jag skulle hitta till annars och som skulle vara en utmaning för mig på valfritt plan.

(Som om jag inte hade tillräckligt långa att-läsa-listor redan.)

(Och snart beger jag mig till internetlöst land, d.v.s. hem, eftersom vårt flyttande gått åt skogen vad gäller telefoni och internet, och kan inte läsa eventuella tips på ett tag.)

3 kommentarer:

Mrs. B sa...

Hm, kanske science fiction/fantasy? Verkar inte vara vanligt förekommande i din läsning:

Orson Scott Cards bok "Seventh Son" (fantasy), redan nämnda "Ringworld" av Larry Niven (sci fi) och kanske något av Tim Powers, t.ex. "The Anubis Gates" eller "On Stranger Tides" (fantasy/alternative history).

Jag läser nästan aldrig böcker av den här typen, men min man gör det och rekommenderar mig saker att läsa. De ovan var alla riktigt bra, faktiskt.

Amoroso sa...

Tänkte uppdatera min länklista. Hoppas att det är ok att jag lagt till dig i min länklista!

Anonym sa...

Jag utamanar dig med Gabdhi av Arne Naess. Har nyss läst den och skriver här om den:
http://mattiasbok.blogg.se/2008/july/ghandi-aktivt-motstand-utan-vald-arne-naess.html