fredag 11 november 2011

Sonens boklånardebut

Vi springer in på biblioteket och jag scannar snabbt av hyllan med lite nyare böcker. Plockar åt mig tre stycken, trots gårdagens uthämtade jättepaket. Tänker att de helt nya vill jag inte trycka ned i den överfulla skötväskan, de biblioteksbundna klarar stötarna bättre.

Sonen har snabbt sprungit till bilderboksavdelningen: "läsa böcker!!!" Han kommer med en bok och jag säger att vi lånar den i stället. På hemvägen vill han läsa i vagnen men det är svårt med en lillebror bredvid. När vi kommer hem får pappa läsa högt. En märklig historia, verkar det, och kanske inte tänkt för en snart treåring.

Jag lånade:
Igelkottens elegans av Muriel Barbery
Grand mal av Linda Boström Knausgård
Förlossningen av Måns Wadensjö

Sonen lånade:
Silva och teservisen som fick fötter av Sanna Tahvanainen och Sari Airola

Inga kommentarer: