måndag 12 november 2012

Icke köpta böcker - i alla fall igår

Efter att ha läst ut Elizabeth Hands Generation Loss ville jag bara ha mer och tittade så klart efter Available Dark. Ah! I pocket som matchar den jag har - men den kommer inte förrän nästa år. Och plötsligt vet jag inte riktigt om det är så bråttom. Herregud, det är väl det som finns mellan pärmarna som är huvudsaken!?

Sedan tittade jag på Maria Ernestams Marionetternas döttrar. Jag tycker ju om hennes böcker även om jag ständigt hoppas att de ska leva upp till de två förstas nivå och brukar låna dem på biblioteket "för säkerhets skull". Jag hoppade dock till när jag såg att genomsnittsbetyget efter tre recensioner var 1/5. När jag läste dem kunde jag inte låta bli att undra lite - var det möjligen en och samma som verkligen ville få fram sin åsikt? Det var det tydligen någon mer som undrade över, och faktiskt skrev en recension med toppbetyg, såg jag idag när jag skulle länka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vi är inte samma person, och låna den du på bibblan så får vi se vad du tycker! Jag älskar de 2 första, därför sååå besviken nu!

Saga sa...

Jag ber om ursäkt om jag drog förhastade slutsatser men det är väldigt ovanligt att det enda som finns är tre recensioner som alla ger en 1:a i betyg.

Jag kommer att låna och läsa den men mina förväntningar är inte skyhöga; jag är ju inte heller helt förtjust i hur hennes författarskap har utvecklats, även om jag har svårt att tro att jag kommer att vara så negativ som du/ni (jag vet ju inte vilken av de tre recensionerna som skrivits av dig).

Du får återkomma och se vad jag tyckte!