måndag 4 juni 2012

Familjeaktivitet

Efter middagen idag åkte vi till biblioteket hela familjen. Vi behövde lämna tillbaka ett par barnfilmer och så älskar Maxi att få välja böcker. Han skulle ha tre stycken sade han bestämt redan innan och när jag försökte truga på honom någon mer ville han inte. Jag lånade ett par till Mini i stället, med baktanken att Maxi nog vill höra dem också. Och så en sångbok att komplettera Nu ska vi sjunga och Borgmästar Munte med.

De tre han valde:

Allrakäraste syster av Astrid Lindgren och Hans Arnold
Händiga Hanna på bondgården av Titti Knutsson och Lisen Adbåge
Pelle och Farbror Ottos uppfinning av Jan Lööf

Så fort vi kom hem var det dags att läsa och vi började med Pelle. "Dötrist" var mitt omdöme, Maxis oklart. Därpå följde Allrakäraste syster, en av mina egna absoluta favoriter men som han nog är lite för liten för. Han sade att han tyckte om den men jag vet inte. Händiga Hanna var helt OK men känns som något jag kan tröttna på rätt snabbt.

Men jag är så glad att han ropar JAAAAA!!!! när jag säger att vi ska till biblioteket, så glad, så glad, så glad och jag hoppas att han kommer att fortsätta läsa och inte bli en sådan där läsmässigt borttappad pojke som är så vanlig i statistiken.

Inga kommentarer: