söndag 3 juni 2012

Semesterläsning

Jag läser egentligen mest när jag jobbar mycket, eftersom jag har så långa resor och bussar och pendeltåg är utmärkta läsplatser för mig, men jag brukar också tillbringa en del tid varje sommar långt ute i ett Ingenstans på landet. Ingen radio eller TV och fram till för ett par år sedan inget Internet (men det har vi nu rått bot på med viss överkonsumtion på det området som följd) har givit ganska skapligt med lästid så bokpackningen har alltid varit ett kärt besvär att planera. Jag kan erkänna att det lästs många deckare i och utanför det där lilla huset och även i år blir det nog en eller ett par som får följa med. Annars ska jag nog fokusera på min lista över böcker jag tänkt läsa i år. Jag började året bra men sedan har jag fallerat. Kallocain får nog följa med, och Niceville och August Blanche, Ariel kanske och Drömmaren och sorgen och Imago. Hoppsan, där var nog läskvoten fylld, även utan deckare. Men så var det ju Himmelsdalen av Marie Hermanson och The Female of the Species av Lionel Shriver men jag kanske hinner läsa dem tidigare än då och så var det The House at Riverton och Vart tog den söta lilla flickan vägen? och så den där islänningen som vunnit en massa priser...

Jag får nog se vad som ska packas ned när resan ligger lite närmare.

Inga kommentarer: