fredag 6 april 2012

Kvartalsrapport första kvartalet 2012

Efter påskledigheten ska vi rapportera till koncernen så att de kan göra kvartalsrapporten men själv kan jag ju vara en aning snabbare.

Januari till mars har jag läst ut 26 böcker - om jag fortsätter i den takten kommer jag att hinna med mer än hundra böcker i år men jag tror inte att det kommer att bli så. Jag har läst så pass många extremt tunna böcker och så pass få rejält långa att antalet är missvisande.

Av de 26 var:
fyra ungdomsböcker
fem fackböcker
sex på engelska
sju skrivna av män
femton lånade på biblioteket
fem översatta till svenska
två med ett sidantal överstigande 500
sju från min lista över böcker att läsa 2012

Bäst tyckte jag om Snöängel av Anna-Karin Palm, Drottningens juvelsmycke av C. J. L Almqvist, Bag of Bones av Stephen King, Erebos av Ursula Poznanski, The Lover's Dictionary av David Levithan och Lost in a Good Book av Jasper Fforde.

Sämst tyckte jag om Christina Wahldéns I gryningen tror jag att mamma ska väcka mig och Min systers dotter har många pappor, Dagarna med Kerstin av Åsa Mattsson och Caroline Roosmark och Ja till Liv! av Liv Strömqvist.

Inga kommentarer: