måndag 14 januari 2008

Tillbytta böcker

Och det här är vad jag bytte till mig:

Kathryn Harrisons Envy - hennes böcker är mycket speciella och jag tycker om dem. (Förlåt, Helena!)

Kate Mosses Labyrinth - såg lockande ut men kan vara skräp

P. O. Enquists Boken om Blanche och Marie - har tänkt läsa den ett bra tag men har inte kommit mig för

Conny Palmkvists Hej då, allihopa - har läst men drabbades av ett plötsligt ägandebegär, vilket jag nu ifrågasätter

C. S. Lewis Hästen och hans pojke och Kung Caspian och skeppet Gryningen - blandning av nostalgi och något annat

Camilla Läckbergs Olycksfågeln - jag är en stor deckarkonsument

Mats Strandbergs Jaktsäsong - för att någon sade att den var ovanligt bra för att vara chicklit, som inte är min favoritgenre men som slinker ned ändå

Fredrik Lindströms Vad gör alla superokända människor hela dagarna? - har tänkt läsa och när den nu låg där kunde jag ju ta den

Clare Naylors Stjärnfabriken - för att någon sade att den inte var så pjåkig

Håkan Nessers Från doktor Klimkes horisont - till Fästmannen som någon sorts kompensation för att jag släpade hem en massa böcker

Det var de tre översta som var min "topp-tre-lista" och jag fick allihop!

Men när jag ska hinna läsa dem vete katten - jag har ju en bibliotekshög som hägrar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varning för Nesser och Mosse! Jag är iofs inget Nesserfan och därför inte helt tillräknelig, men dendär Klimkes horisont lämnade jag bort med glädje. Och Mosse var en present till K - som knappt stod ut 100 sidor innan hon gav opp. Jag förlitade mig helt och fullt på henne och drog med mig den till bokbytet. Ska bli kul att se vad du tycker!

Kul med en ny bokblogg - själv började jag också rätt nyss, efter att "bara" ha skrivit om barn- och ungdomslitteratur ungefär två år.

Cornelia sa...

Nej, inte varning för Nesser. Jag gillar honom, men det kanske är ett ålderstecken.

Anonym sa...

Du är förlåten. :) Egentligen blir jag bara glad när folk gillar samma böcker som jag - även vid ett bokbyte när pulsen går i 180 slag i minuten och man reviderar sina topp 3-listor... Du måste skriva en liten recension när du läst färdigt Envy!