tisdag 2 oktober 2012

Bokslut september 2012

September har varit en ganska normal läsmånad kvantitetsmässigt, vilket i sig innebär en besvikelse – jag vill hinna läsa mer! Men så här är det, någonstans på det här antalet stannar jag. Kvalitetsmässigt har det varit en bra månad, även om den får se sig slagen av juni. Nåväl, jag har läst ut fem böcker och av dessa var

en på engelska, originalspråket var dock ett annat
en översatt till svenska
fyra lånade på biblioteket
en över 500 sidor
fyra ur höstens utgivning
en skriven av en man

Bäst tyckte jag om Agaat av Marlene van Niekerk och Torka aldrig tårar utan handskar: 1. Kärleken av Jonas Gardell men Alltings början av Karolina Ramqvist talade till mig på ett helt annat sätt ändå.Sämst tyckte jag om Vinterträdet av Ellen Mattson men den var inte det minsta dålig; det var en väldigt hög lägstanivå.

Inga kommentarer: